-
Na začátku představte týmu techniku a vysvětlete PROČ ji využíváte
- Co je CÍLEM aktivity.
- Ověřte si, že všichni všemu rozumí.
-
První kvadrant - "Já se cítím bezpečně, když..."
- Jednotlivci pracují samostatně. Na post-ity generují to, co jim osobně pomáhá cítit se bezpečně.
- Členové týmu poté postupně sdílí své body a lepí je do prvního kvadrantu.
-
Druhý kvadrant - "My se cítíme bezpečně, když..."
- Cílem facilitace druhého kvadrantu je hledat týmovou shodu.
- Budou se tu objevovat konflikty. Facilitujte je s respektem ke každému účastníkovi.
- Nemůžete do kvadrantu umístit post-it, se kterým nesouhlasí všichni členové týmu.
- Při většinovém souhlasu jej zkuste například přeformulovat, většinový souhlas není týmový souhlas.
- Využijte techniky jako 1-2-4-ALL nebo affinity mapping.
-
Třetí kvadrant - "Chování, kterému se vyhýbáme..."
- Cílem třetího kvadrantu je reagovat na předešlé dva kvadranty, kde hledáme akční kroky. Jakému chování se jako tým vyhýbáme, abychom si udrželi bezpečné prostředí (např. "Nehledáme viníky.")
- Buďte citliví. Lidé mohou mluvit o chování konkrétních členů týmu, snažte se předejít obviňování. Akční kroky tvořte vždy v množném čísle (ne "Honza nebude hledat viníky.", ale "Nehledáme viníky.").
-
Čtvrtý kvadrant - "Jak si poradíme s chybou, selháním, výzvou..."
- Práce s chybou je abstraktní téma oproti předešlým. Pomozte týmu přejít do týmového postoje.
- Ptejte se, jak se chovají vůči jiné části firmy, dalším týmům, jak se navzájem můžou podržet.
- Validujte chování s předešlými kvadranty.